Înapoi
Contul meu Petiție Evenimente Soluții Știri

Soluția deșeurilor din plastic

o economie circulară

 

Ușor, ușor, am început să devenim cu toții conștienți de problema plasticului, care ne înconjoară, însă unii dintre noi nu s-au oprit aici.

Au început să o interiorizeze, să o transforme într-un proiect mai întâi personal, și mai apoi social.

 

Asta a făcut și Tom Szaky.

Este fondatorul TerraCycle, o companie de reciclare cu sediul în New Jersey, dar și Loop, un serviciu inovator prin care oamenii pot cumpăra produse de la branduri cunoscute, precum Pampers, Tide, Pantene, Gillette, Häagen-Dazs în pachete refolosibile.

Tot el declară că mecanismul este asemănător celui folosit pe vremuri, când laptele venea acasă în sticle, oamenii îl consumau, iar apoi făceau schimb de sticle atunci când cele pline le înlocuiau pe cele goale.

 

Cum funcționează?

Plătesc un depozit rambursabil pentru fiecare pachet refolosibil, utilizează produsele, aruncă recipientele într-o pungă specială Loop destinată pentru ambalaje și le trimit înapoi pentru a fi pregătite de reutilizare. Cam atât de simplu.

Tot el spune că serviciul are o teorie puternică în spate: ”Teoria Loop este să învățăm din trecut și să ne întoarcem la un model în care, atunci când îți cumperi deodorantul, doar împrumuți pachetul și plătești pentru conținut”.

Întregul proces de reutilizare a pachetelor sau ambalajelor stă în spatele companiei TerraCycle, retailerul online care se ocupă de cumpărarea produselor și se asigură că ambalajul rămâne proprietatea fiecărui brand.

 

Cum au reacționat ceilalți?

Mișcarea a atras atenția unor branduri mari în lume, precum McDonald's și Starbucks, care au devenit parteneri într-un program pilot, NextGen Cup Challenge, pentru a vinde pahare refolosibile.

Pentru că vâlva s-a produs, iar consumatorii încep să aibă în vedere viața ambalajului de după folosire, Tom Szaky se gândește la pasul următor. Compania pregătește terenul pentru îmbrăcăminte și jucării pentru copii.

Aparent, o nevoie devine un factor mare în ceea ce privește deșeurile, iar compania vrea să le transforme în bunuri de folosință îndelungată.

 

Concluzie

Întrebarea cu care el încheie este: ”Cât de departe poate merge?”

 

SURSE:

Știre verificată și inspirată din:

National Geographic: An old-school plan to fight plastic pollution gathers steam

CNN: The world's biggest brands have a garbage problem. This man can help 

Greenbiz: Loop’s launch brings reusable packaging to the world’s biggest brands

 

 

ÎNROLEAZĂ-TE!

Nu mai vrei să vezi produse de unică folosință din plastic? Nici noi! ÎNROLEAZĂ-TE în brigada ASAP!

 

 

 

Știri similare