ASAP dotează Școala Gimnazială nr. 56 cu senzori de măsurare a calității a aerului

ASAP, cu sprijinul Aerlive, atrage atenția asupra calității aerului din școli și din proximitate prin dotarea Școala Gimnazială nr. 56 cu senzori de măsurare a calității aerului.

Școala a fost echipată cu 3 senzori: unul exterior și doi în interiorul sălilor de clasă.

Acești senzori măsoară în timp real nivelul de poluare a aerului, oferind date precise despre concentrația de particule în suspensie (PM1, PM2.5, PM10) și dioxid de carbon.

De ce sunt importanți acești senzori?

Ce măsuri pot fi luate în urma monitorizării calității aerului?

Prin implementarea acestui proiect în Școala Gimnazială nr. 56, ne dorim să contribuim la crearea unui mediu de învățare mai sănătos și mai sigur pentru elevi,
precum și la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile locale.

Instruiri pentru personalul școlar

În cadrul proiectului nostru, Școala Gimnazială nr. 56, împreună cu Asociația “Cartier Creativ”, organizează o sesiune de instruire dedicată colectării separate a deșeurilor.

Evenimentul a avut loc în luna octombrie, cu scopul de a echipa cadrele didactice și personalul auxiliar cu cunoștințele necesare pentru a implementa un sistem eficient de colectare separată în școală, dar și pentru a transmite aceste cunoștințe mai departe elevilor.

În cadrul sesiunii de instruire, cadrele didactice și personalul auxiliar vor deprinde noțiuni despre bune practici privind funcționarea eficientă a unui ecosistem de colectare separată a deșeurilor reciclabile în cadrul unității de învățământ, vor fi instruiți cu privire la aspectele legislative și obligațiile de urmărit și îndeplinit și vor fi abordate și subiecte precum drepturile și obligațiile de mediu care revin cetățenilor și instituțiilor publice locale.

Prin această inițiativă, ne propunem să creăm un model de bune practici, care să poată fi replicat și în alte unități de învățământ, dar și să cultivăm o atitudine responsabilă față de mediu în rândul tinerilor și să îi inspirăm să devină ambasadori ai schimbării.

Împreună, putem contribui la protejarea mediului înconjurător și la construirea unui viitor mai sustenabil pentru generațiile următoare.

PRICIPALELE INFORMAȚII DISEMINATE ÎN CADRUL INSTRUIRILOR:

• Instrucțiuni pentru implementarea un sistem eficient de colectare separată în școală.

• Cele mai bune practici în domeniu.

Obligațiile legale privind gestionarea deșeurilor.

Modalități didactice de a sensibiliza elevii cu privire la importanța reciclării.

Masă rotundă pe teme de mediu

Școala Gimnazială nr. 56, în parteneriat cu Asociația “Cartier Creativ”, a organizat în luna octoembrie 2024 o masă rotundă dedicată colectării separate a deșeurilor.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai instituției de învățământ, autorități locale și organizații non-guvernamentale care activează în domeniu, reprezentanți ai primăriei de sector, operatori de salubrizare, cu scopul de a găsi soluții concrete pentru îmbunătățirea gestionării deșeurilor în școli.

Prin această inițiativă, ne dorim să creăm un model de bune practici, care să poată fi implementat la nivel național. Împreună, putem contribui la protejarea mediului înconjurător și la construirea unui viitor mai sustenabil pentru generațiile următoare.

Principalele informații prezentate și dezbătute în cadrul mesei rotunde:

• Cele mai bune practici în domeniul colectării separate

• Modalități de a implementa un sistem eficient de colectare în școală

• Obligațiile legale care trebuie respectate de fiecare operator

LECȚIE DESCHISĂ PE TEME DE MEDIU

Peste 200 de elevi de la Școala Gimnazială nr. 56 au luat parte la o lecție deschisă despre importanța și rolul ANPM în contextul schimbărilor climatice, susținută de un reprezentant al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, doamna Roxana Mihaela Stoian.

Elevii au explorat cauzele și consecințele schimbărilor climatice, dar și soluțiile pe care le putem implementa la nivel individual. Prin discuții constructive, elevii au fost încurajați să devină ambasadori ai mediului în comunitatea lor.

WORKSHOP DE RECICLARE CREATIVĂ

50 de elevi de la Școala Gimnazială nr. 56 au participat, sub îndrumarea profesorului Alexe Popescu, la un workshop de upcycling, la care au învățat despre reutilizarea plasticului în moduri creative. Fiecare elev a realizat câte o minge dintr-o sticlă de limonadă de 0.75 l.

Mingea se realizează din mai multe hexagoane, care mai apoi sunt unite, folosindu-se un capsator. Este un obiect foarte ușor de realizat, însă necesită timp și colaborarea în echipă este recomandată.

Workshopul a fost un foarte bun prilej pentru a iniția conversații despre felul în care se pregătesc recipientele pentru reciclare, despre cum acestea sunt curățate și la stațiile de sortare, înainte de procesul tehnologic de reciclare, dar și despre colectare separată și obiceiurile din familie sau din comunitate.

Vizita la o casă sau clădire sustenabilă

100 de elevi de la Școala Gimnazială nr. 56 au vizitat Therme București.

Elevii Școlii Gimnaziale nr. 56 au avut ocazia să exploreze Therme București, sub îndrumarea directorului tehnic, Nicolae Corbeanu, și a directorului de marketing si comunicare, Andrada Şeitan.

Aceștia le-au povestit elevilor despre tipurile diferite de facilități (piscine, saune, paturi de hidromasaj și șezlonguri cu lumină infraroșie), dar și despre caracteristicile verzi ale complexului, care funcționează din resurse proprii în proporţie de 80%.

Pe lângă eficiența energetică, la Therme sunt peste 500 de palmieri, mulţi dintre ei exemplare rare, care sunt îngrijite printr-un sistem care asigură umiditatea, nutrienții necesari și reglarea temperaturii.

Toată apa din bazine este recirculată şi filtrată automat, la fiecare 4 ore, iar apa termală captată este utilizată la climatizarea întregului complex pe timpul iernii, prin procesul de transfer termic, asigurând astfel autonomia energetică.

Ultimele noutăți

  • RETROSPECTIVA ANULUI 2024 PENTRU ASAP ROMÂNIA

  • Lansare concurs BANDA ASAP ediția a IV-a: Prahova și Timiș

  • Studiu ASAP România despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români